چرا نباید با شرکت های دیجیتال مارکتینگ قرارداد ببندیم؟

خیلی ها از من می پرسند چرا شرکت دیجیتال مارکتینگ راه اندازی نمی کنی ؟ جواب من ساده است، چون در این صورت باید خودم کاری را انجام بدهم که همیشه این شرکت ها را بابتش سرزنش می کردم. آنچه که در ادامه می‌خوانید نظر شخصی من درباره این شرکت‌هاست.

آیا شرکت های دیجیتال مارکتینگ، دانش کافی دارند ؟

بله البته . بسیاری از شرکت‌هایی که در این زمینه می‌شناسم از نظر دانش، کاملا به‌روز هستند. اغلب آن‌ها برای برند و بیزنس خودشان بسیار هم موفق عمل کرده‌اند. وبسایت‌شان به خوبی بهینه شده است و محتوای عالی در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کنند.

پس چرا نباید با این شرکت‌ها قرارداد ببندیم ؟

اقیانوسی به عمق یک وجب

همه چیز در دیجیتال مارکتینگ به مهارت بازاریابی خلاصه نمی شود. داستان این است که در این شرکت ها بودجه، وقت و انگیزه ای که بتواند به بیزنس شما کمک قابل توجهی بکند وجود ندارد. حتی معروف‌ترین و بزرگترین آن‌ها!

وقتی با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ قرارداد می‌بندید نهایتا بعد از چند جلسه توجیهی، یک گوشه شهر در دفترکار خود، منتظر می‌نشینید تا یک تیم در گوشه‌ی دیگری از شهر برای شما بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا و طراحی کمپین کنند.

این درحالیست که آن شرکت قرارداد‌های مشابه با مجموعه‌های مختلف مد و پوشاک، الکترونیک، ساختمان، صنعت و …  هم دارد و یک یا چند کارمند باید روزانه از پس بازاریابی برای تمام این مجموعه‌ها بربیایند. درچنین شرایطی حدس می‌زنید شناخت بازار و مشتریان شما چقدر برای آن شرکت اهمیت خواهد داشت ؟

چندجلسه مشاوره و جستجو در گوگل تمام آنچیزیست که آن شرکت درباره بیزنس شما خواهد دانست. باید بدانید بهترین طراحی،کپی رایتینگ و تبلیغات هم جای شناخت مشتری را در بازاریابی دیجیتال نمی‌گیرد و شناخت مشتری جز از درگیری تمام وقت با یک کسب و کار بدست نمی آید.

حتی اگر یک قرارداد ۵ ساله ببندید، بعد از آن، بیزنس شما در فضای دیجیتال، اقیانوسی است به عمق یک وجب.

به برند های موفق در عرصه دیجیتال مارکتینگ نگاه کنید، کدام یک موفقیت خود را مدیون مجموعه ای بیرون از پرسنل خود هستند ؟

داستان واقعی از همکاری با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ

یکی مجموعه صنعتی، تولید محتوای اینستاگرام خود را به یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغاتی ایران سپرد. هر پست اینستاگرام در سال ۹۸ به صورت میانگین ۳۰۰ هزار تومان برای این شرکت آب می‌خورد. یعنی برای ۱۵ پست در ماه ۴٫۵ میلیون تومان. تصاویر و فیلم‌ها زیبا و حرفه‌ای تهیه می شد اما نرخ تعامل چقدر بود ؟ نزدیک صفر درصد!

همین مجموعه با استخدام یک نیروی دیجیتال مارکتینگ و حقوق ماهیانه کمتر از ۳ میلیون تومان در نیمه دوم سال ۹۸، توانست به نرخ تعامل یک درصد برسد و این نرخ برای یک برند B2B به نظر من کاملا قابل قبول است. تفاوت کجا بود؟

  • طراحی ها زیبا تر شده بود؟ نه حتی به نظر من ضعیف تر هم شده بود
  • هزینه بیشتری انجام شده بود؟ نه به هیچ وجه
  • پس چه؟ تمرکز روی یک هدف، علاقه و شناخت بیشتر از محصول، بازار و مشتری رمز این موفقیت بود

چگونه برای کسب و کارتان دلسوزی کنید؟

استخدام دیجیتال مارکتر

بیشترین لطفی که در حق بیزنس خود می‌توانید بکنید این است که یک نیروی ( یا تیم ) دیجیتال مارکتینگ استخدام کنید.

چگونه یک متخصص دیجیتال مارکتینگ استخدام کنیم ؟

اگر نیروی مورد نظرتان را پیدا نکردید، متوقف نشوید، خودتان یک نیروی مناسب را پرورش بدهید. برای مدت شش ماه از یک مربی – مشاور بخواهید متناسب با نیاز شما به آموزش و نظارت بر عملکرد این نیرو بپردازد. اگر مایل بودید در این زمینه من هم می توانم به شما کمک کنم پس شماره تماس خودتان را اینجا برای من ارسال کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیرم.

    اگر در مورد کار کردن با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ تجربه‌ای دارید خوشحال می‌شوم در قسمت نظرات تجربه خودتان را با من به اشتراک بگذارید.

    خیلی خیلی موفق باشید 🙂

    دیدگاه خود را بنویسید