راهنما‌یی ها

۳ گام اصلی شروع دیجیتال مارکتینگ کردن برای هر مجموعه

 

3 گام اصلی شروع دیجیتال مارکتینگ کردن برای هر مجموعهوقتی برای شروع به دیجیتال مارکتینگ کردن وارد هر مجموعه ای شوید، برای راه اندازی، بررسی و تعمیر بسترهای آنلاین آن مجموعه به اطلاعات زیادی نیاز دارید.
علاوه بر اطلاعات، ضروریست که ذهن منظمی برای شروع کار داشته باشید. ذهنی که بتواند سلسله مراتب را بچیند و به چند کار به صورت موازی رسیدگی کند.


فکر می کنم این ۳ گام اساسی به نظم ذهنی شما کمک شایانی خواهد کرد. ( لطفا همه موارد را مکتوب کنید )

گام اول | بفهمید کجا هستید

  1. مخاطبین فعلی بیزنس را بشناسید : اینگونه می فهمید تراکم حضور این افراد چه جاهایی بیشتر است تا به آن سمت هدف گیری کنید
  2. محصولات و خدمات را بشناسید : چه نیازهایی را برطرف میکنند / چه مزایای رقابتی دارند
  3. رقبا را بشناسید : شناختن نقاط قوت و نقاط ضعف رقیب به شما راههای پیروزی را نشان می دهد. بازاریابی یک جنگ است.
  4. نیروهای مجموعه را بشناسید : بدانید هرکدام بر چه موضوعاتی اشراف دارند/ تولید / خرید / فروش / بازاریابی
  5. فضاهای آنلاین موجود را بشناسید : پست ها / عکس ها / ویدئو ها / مقالات / آمار / نظرات / پیام ها و تمام فعالیت هایی که تا الان برروی آنها صورت گرفته را بررسی کنید.
  6. کلمه های کلیدی را طراحی یا استخراج کنید : از نیروهای مجموعه / google trend / keyword planner / بررسی رقبا کمک بگیرید

گام دوم | نقطه هدف را مشخص کنید

  1. چه مخاطبینی باید مورد حملات شما قرار بگیرند؟
  2. هدف از شروع به دیجیتال مارکتینگ برای آن مجموعه چیست ؟ افزایش فروش محصول یا خدمت / افزایش آگاهی از برند و دست یابی به سهم ذهنی / صادرات / جمع آوری سرنخ / معرفی محصول / به حاشیه راندن رقبا / فروش آنلاین / SEO

گام سوم و اصلی | با توجه به شرایط فعلی ، از چه راههایی باید به هدف دیجیتال مارکتینگ کردن ، رسید

  1. به چه وسایل سخت افزاری نیاز دارید ؟ دوربین / سه پایه / استدیو / میکروفون / تبلت / سیم کارت / تخته وایت برد/ لپ تاپ / کروماکی / میز بزرگ / سمپل محصولات / همه ی نیازمندی های خود را به کارفرما اعلام کنید
  2. به چه بستر های اجتماعی، رسانه ای و محتوایی نیاز دارید ؟ وبسایت (قطعا) / لینکدین / اینستاگرام / پینترست / آپارات / یوتیوب / دایرکتوری ها / رپورتاژ آگهی / سایت چند زبانه
  3. به چه همکاری هایی نیاز دارید ؟ طراح هویت بصری / طراح سایت / عکاس و فیلم بردار صنعتی و تبلیغاتی / طراح محتوای تصویری / بازیگر / مترجم / موشن کار و تدوینگر فیلم / کارمند / سلبریتی /

در کنار مطالبی که گفتم پیشنهاد می کنم مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست در وبسایت متمم را هم مطالعه بفرمایید

خوشحال میشم در بخش نظرات همین پست تجربیات خودتون از شروع به دیجیتال مارکتینگ کردن در مجموعه های مختلف بگید.
بعلاوه اگر سوال یا نظری دارید مطرح کنید تا به گفتگو بپردازیم

نسخه صوتی و مفصل تر همین مطلب :

Music by HookSounds

دانلود فایل صوتی این مطلب

 

2 دیدگاه در “۳ گام اصلی شروع دیجیتال مارکتینگ کردن برای هر مجموعه”

  1. اطلسی می گوید:

    من میخوام کسب و کار دیجیتالی خودمو راه بندازم . ولی همه اینهایی که شما میگین هزینه داره ، حتی اگر پول داشتم جرات اینکه برای کاری که نمی دونم موفق می شه یا نه خرجش کنم نداشتم.

    1. سارا مومنی می گوید:

      رو راست باشم باید بگم که وقتی به اندازه کافی پول داشته باشی، از هزینه کردن نمی ترسی. اندازه کافی یعنی اونقدر پول داشته باشی که خرج کردنش نیاز به جرات نداشته باشه و اصلا برات یک تفریح حساب بشه!
      ولی با هزینه کم هم میشه بیزنس خودتو استارت بزنی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.