ایده ها, راهنما‌یی ها

ساخت پست تعاملی برای اینستاگرام

سعی کردم خیلی زود به قولم درباره آموزش تولید پست تعاملی در اینستاگرام عمل کنم و فکر میکنم آموزش خوبی از آب در اومد.

 

تولید پست تعاملی اینستاگرام

همه میدونیم که این روزها اینستاگرام بدون اینکه خودش دلش بخواد تبدیل به پلتفرم خرید و فروش خیلی از کسب کارهای کوچک و بزرگ شده. شما چه توی خونه اتون صنایع دستی تولید کنید چه فروشنده ی برج های لوکس باشید، می تونید بهترین مشتریانتون رو از طریق اینستاگرام بدست بیارید. حتی اگر هیچ محصولی هم برای فروش ندارید کافیه یک پیج موفق داشته باشید تا سفارش تبلیغات براتون درآمد خیلی خوبی رو فراهم کنه. خب…

کارتون هرچی که باشه به شرطی می تونید در اینستاگرام موفق باشید که محتوای خوب تولید کنید و یکی از انواع محتوا های خوب، پست تعاملی اینستاگرامه. چرا؟ چون وقتی مخاطب با شما تعامل میکنه توی ذهنش ثبت میشید، بعلاوه میتونید ازین تعامل برای خیلی اهداف مهم استفاده کنید.
ابزارهای تعامل در اینستاگرام همین چندتا بیشتر نیست : فالو، لایک، کامنت- تگ، پست-تگ، دایرکت، پاسخ به استوری . اما چطور میتونید از این ابزار استفاده کنید ؟

لایک

جتما شما هم تا حالا بارها چشمتون خورده به پستهایی که محتواش عکس یک بازیگر معروفه و توی کپشن نوشته شده ” اگر باهاش خاطره داری لایک کن “.
این کمترین سطح تعاملیه که می تونید از مخاطبین بگیرید. لایک بیشتر کاربرد روانی داره ، چون وقتی مخاطبین شما می بینن پست شما ۳۰۰۰ تا لایک خورده مطمئنا بیشتر به پستتون توجه می کنن تا وقتی که فقط ۳۰ تا لایک بدست آورده. یک جورایی توی پیج های بزرگ جنبه کل کل و چشم هم چشمی هم پیدا کرده ، خلاصه هرکی لایک خورش بیشتر فعلا ارج و قربش بالاتر!

کامنت – تگ

کامنت ازون جاهایه که اگر هوشمندانه ازش استفاده کنید میتونه نقش نیروی محرک پیج شمارو ایفا کنه، به حافظه اتون رجوع کنید، مسابقه های زیادی دیدید که ازتون خواستن توی کامنت ها ۵ نفر رو تگ کنید تا توی قرعه کشی شرکت داده بشید. درسته ؟ بله تگ کردن یکی از مهمترین کاربردهای کامنته
کافیه پست جذابی منتشر کنید ( مسابقه / تبریک مناسبت خاص / محتوای طنز ) و در قسمت کپشن از بازدیدکنندگان بخواهید چند نفر ( مثلا ۵ نفر ) رو تگ کنند . اتفاقی که میوفته اینه که اگر حتی ۱۰ نفر این کار رو انجام بدن ناگهان ۵۰ نفر دیگه به سمت پیج شما سرازیر خواهند شد و این میتونه بدون دردسر، فالوور های شمارو افزایش بده.

 

نمونه پست تعاملی اینستاگرام

چند ایده برای کامنت – تگ در اینستاگرام:

یک کد تخفیف بسازید و فقط اون رو برای کسانی ارسال کنید که چند نفر رو زیر پست شما تگ می کنند. اگر اینکار رو انجام دادند از طریق دایرکت کد رو براشون بفرستید.
یک چالش یا بازی بسازید که مخاطبین بتونن در قسمت کامنت ها توی اون شرکت کنن و ازشون بخواهید بعد از جواب دادن یک نفر رو تگ کنند تا اون جواب بعدی رو بده
یک پست مهم جهت اطلاع رسانی سراسری ایجاد کنید و از مخاطبین بخواهید که بخاطر احساس وظیفه، با تگ کردن دیگران اون ها رو هم از این مسئله مطلع کنند. مثلا سرطان زا بودن داروی لوزاتان ( یادتون باشه هرگز دروغ نگید )

پست – تگ

یک راه دیگه تعامل گرفتن اینه که از مخاطبین بخواهید یک پست با موضوع مورد نظر شما توی پیج شخصیشون منتشر کنند و پیج شمارو روی اون پست تگ کنند. این کار علاوه بر تعامل، باعث میشه دوستانِ مخاطبینِ شما هم اون پست رو ببینند و احتمالا به خیل طرفداران یا دنبال کنندگان شما بپیوندند.

 

 

چند ایده برای پست – تگ :

مثلا میتونید از خانم ها بخواهید عکس از زمان نوزادی فرزندشون / یا از دستپختشون قرار بدن / یا از آقایون عکس ماشینشون رو / یا یک عکس از یک سفر خیلی خاطره انگیز منتشر کنند و شما رو زیر اون تگ کنند یا از هشتگی که مخصوص کمپین تبلیغاتی ساختید ( مثل #قاب_زندگی در آخرین کمپین ایکس ویژن ) استفاده کنند و شما هم به همه شرکت کننده ها یا به قید قرعه به بعضی ها جایزه ای اهدا کنید. فراموش نکنید که اغلب مردم دوست دارند که دیده بشن برای همین هم اینستاگرام هرروز پرطرفدار تر میشه . از این اشتیاق مخاطبین استفاده کنید. ( نه سواستفاده )

نمونه پست تعاملی اینستاگرام

دایرکت

از دایرکت به خوبی میشه برای جمع آوری سرنخ تماس استفاده کرد. این قابلیت برای برای مجموعه های دارای محصولات یا خدمات تخصصی خیلی کاربردیه و من قبل تر در پست “ چگونه اطلاعات مشتریان آینده خود را جمع آوری کنیم ” در این باره توضیح دادم.
کافیه طی یک اطلاع رسانی گسترده با همه امکاناتی که دارید ( مثلا تبلیغ در پیج های مرتبط ) از مخاطبینتون بخواهید جهت دریافت سمپل / مشاوره رایگان / کد تخفیف ، شماره تماس خودشون رو براتون دایرکت کنند.
تجربه من نشون داده که این کار اگر درست انجام بشه و تماس ها و پیگیری های بعدی روش صورت بگیره میتونه درآمد ایسنتاگرام یک مجموعه ارو به شدت نسبت به درآمد وبسایتش (هرچقدر هم که خوب باشه ) افزایش بده.

پاسخ به استوری

اینستاگرام مدتهاست قابلیت تعامل رو به استیکرهای قسمت استوری اضافه کرده و هرازگاهی هم به این گزینه ها اضافه میشه . سوال ، رای گیری ، اسکرولر ، کوئیز ، همه از همین قابلیت ها هستن که خوبه بدون زیاده روی کردن، به موقع از هرکدام استفاده کنید.

 

استوری تعاملی در اینستاگرام

آیا مردم با هر پست تعاملی اینستاگرام ، تعامل میکنند؟

خیر، تولید محتوای تعاملی یک بحثه و تعامل مخاطبین در عمل یک بحث دیگر. فراموش نکنید که سناریوی یک پست در اینستاگرام، نباید نسنجیده، نچسب و نپخته باشه چون هم مخاطبین رو از شما و هم شمارو از همراه شدن مردم با خودتون ناامید میکنه . بعلاوه زمان انتشار پست و میزان اطلاع رسانی و شانتاژی که روی اون پست انجام میدید همگی تاثیرگذار خواهد بود.

خب من سعی کردم هرچیزی که در این زمینه بلدم رو با شما به اشتراک بگذارم. اگر نکته ی بیشتری بلدید در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید و اگر برای تولید یک محتوای تعاملی نیاز به کمک و همفکری دارید باز هم در قسمت کامنت روی من حساب کنید.

مشاهده نمونه های کاربردی مرتبط، در اینستاگرام من

محتوای این پست به روز خواهد شد.

 

2 دیدگاه در “ساخت پست تعاملی برای اینستاگرام”

  1. محمد سبزواری می گوید:

    من میخوام برای پیج یک فروشگاه اینترنتی پست تعاملی ایجاد کنم. ایده ای به ذهنم نمی رسه . میشه راهنمایی بفرمایید؟

    1. سارا مومنی می گوید:

      باید موضوع فروشگاهتون رو بگید . اما به طور کلی شما با مسابقه و جایزه و کد تخفیف به خوبی میتونید تعامل ایجاد کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.