ایده ها, راهنما‌یی ها

محتوای تعاملی، بهترین نوع محتوا

۳۵۰۰ تا مقاله توی سایتتون منتشر کردید ولی هنوز نتیجه ای نگرفتید ؟ روزی ۵ تا پست در پیج اینستاگرامتون قرار میدید ولی مخاطبینتون مشارکت نمی کنند ؟
یه خبر بد دارم براتون ، اگر همین طوری ادامه بدید و محتوای تعاملی تولید نکنید، شرایط قراره خیلی سخت تر بشه.

محتوای تعاملی بهترین نوع محتوا

شاید تا همین دوسال پیش هم میشد با محتواهای ساده توجه مردم رو جلب کرد ولی امروز مردم آگاه تر شدند و خیلی سخت تر تحت تاثیر قرار میگیرند و هرچه هم جلوتر بریم این آگاهی و سرسختی بیشتر خواهد شد.

از نظر من، بهترین محتوا، محتواییست که

  • مارو در ذهن مخاطب ماندگار کند
  • مخاطب رو به محتوای ما وابسته کند
  • مخاطب رو نسبت به برند ما مدیون و وفادار کند

و تمام این ویژگی ها از طریق محتوای نیاز سنجی شده و تعاملی بدست می آید.

انواع محتوای تعاملی

۱- تست آنلاین

حتما تا حالا به سایت هایی برخود کردید که میتونید در اونها به انواع تست روانشناسی جواب بدید و نتیجه ارو بلافاصله ببینید. (برای مثال لطفا سرچ کنید تست خودشناسی MBTI )
اگر موضوع کسب و کارتون این ظرفیت رو داره که یک تست آنلاین برای مخاطبینتون طراحی و اجرا کنید بهتره این فرصت رو از دست ندید. به عنوان مثال :
– آیا من میتوانم یک مادر/ آشپز / همسر / پولدار / مدیر / معلم / برنامه نویس موفق باشم ؟ برای پاسخ به این سوال در تست آنلاین زیر شرکت کنید.

۲- فرم محاسباتی

مردم بسیاری از مواقع درباره بعضی از اطلاعات سردرگم هستند. اونها نمی دونند که هزینه طراحی سایت چگونه محاسبه میشه یا برای لباس مورد نظرشون چند متر پارچه لازم دارند . بعضی وقتا اونها دنبال دستور پخت غذا برای ۱۰ نفر هستند نه برای ۲ نفر یا برای کابینت کردن یک آشپزخانه نمی دونند چند ورق ام دی اف نیاز دارند

تمام این سردرگمی ها میتونه موضوع جذاب یک محتوای تعاملی در قالب فرم محاسباتی باشه که بعضی هاش هرگز تا حالا توسط هیچ کسب و کاری اجرا نشده. به عنوان مثال :
اگر شما یک پارچه فروشی آنلاین دارید می تونید فرم محاسبه متراژ پارچه ارو طراحی و در سایتتون پیاده سازی کنید.
اگر شما طراح سایت هستید میتونید فرم محاسبه قیمت طراحی یک سایت رو با توجه به فاکتور های مختلف طراحی کنید .
اگر شما یک سایت برای دستور پخت غذاهای مختلف دارید میتونید فرمی رو طراحی کنید که برای هر غذا با توجه به تعداد نفرات میزان مواد اولیه را مشخص میکند.
اگر شما یک مجموعه طراحی و اجرای دکوراسیون دارید میتونید یک فرم محاسبه قیمت یا تعداد ورق ام دی اف کابینت طراحی کنید و در اختیار مخاطبینتون قرار بدید
در تصویر زیر ، یک خانم ورزشکار در وبسایت خودش ، از بازدیدکننده ها خواسته قد و وزن و مشخصاتشون رو اعلام کنند تا برنامه لاغری اختصاصی دریافت کنند!

محتوای تعاملی - فرم محاسباتی

شاید باورتون نشه ولی اگر اینکار رو انجام بدید خیلی از مواقع رقباتون هم به وبسایت شما مراجعه میکنند تا از فرم های شما استفاده کنند 🙂

۳- بازی سازی

این مورد توی دنیا برای خودش تخصصیه و دامنه محتواهایی که میتونه با این روش پیاده سازی بشه بسیار گسترده است. در واقع اونقدر گسترده است که ترجیح میدم صحبت در اینباره ارو به یک پست مفصل مستقل موکول کنم. تا اون موقع میتونید این موضوع رو خودتون سرچ کنید.

۴- واقعیت افزوده

واقعیت افزوده به تصویری گفته میشه که در اون یک عنصر یا یک سری عناصر به یک تصویر واقعی افزوده می شوند
از این نوع محتوای فوق العاده جذاب میتونید در اپلیکیشن های موبایلی استفاده کنید. برای اینکه کامل تر متوجه بشید قضیه از چه قراره یک ویدئو براتون قرار میدم.

۵- عکس یا فیلم ۳۶۰ درجه

هتل ، کافی شاپ، رستوران، موزه، تالار مراسم، شوروم محصولات، سالن همایش ، سالن زیبایی ، استخر و باشگاه ورزشی ، کسب و کارهایی هستند که میتونند از این نوع محتوا در وبسایتشون بهره ببرند . اینجوری مخاطبین، مکان شما رو از قبل بررسی میکنند و با خیال راحت و اطمینان کامل به شما مراجعه می کنند.
به عنوان مثال : تور مجازی سالن همایش های برج میلاد 

مطلبی که مطالعه کردید بیشترین کاربرد رو در مورد وبسایت ها و اپلیکیشن های تلفن هوشمند داره، در مورد محتوای تعاملی برای شبکه های اجتماعی در آینده یک مطلب مفصل تهیه و منتشر میکنم.

مثل همیشه ممنون که همراه من هستید و اگر نظر ، ایراد یا سوالی به نظرتون میاد در بخش نظرات همین پست مطرح کنید تا در اولین فرصت پاسخ بدم.

2 دیدگاه در “محتوای تعاملی، بهترین نوع محتوا”

  1. محمد سبزواری می گوید:

    مثلا برای یک فروشگاه اینترنتی موبایل و الکترونیک ، چه محتوای تعاملی میشه تولید کرد ؟

    1. سارا مومنی می گوید:

      مثلا یک فرم طراحی کنید هرکس که به دنبال خرید موبایل هست، انتظاراتش رو مشخص کنه مثلا رم و حافظه و سی پیو و دوربین و… هرکدام در چه سطحی قرار داشته باشه و بیاید متناسب با اون فرم بهش گوشی موبایل پیشنهاد بدید . و یک تیتر جذاب هم براش انتخاب کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.