راهنما‌یی ها

متخصص دیجیتال مارکتینگ شدن یا نشدن!

متخصص دیجیتال مارکتینگ شدن یا نشدن

-ساراجون مشغول چه کاری هستی؟
+دیجتال مارکتینگ
-یعنی ازین شرکت های هرمی؟؟!!!
+نه عزیزم یعنی یه جورایی تبلیغات

بله و این روی اعصاب ترین بخش متخصص دیجیتال مارکتینگ شدن درایران است!

اما اگر برای انتخاب شغل آینده خود مردد هستید و متخصص دیجیتال مارکتینگ بودن یکی از گزینه های روی میز شماست ، آنچه که در ادامه خواهم گفت، به شما در تصمیم گیری کمک خواهد کرد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ شدن – مزایا

فرصت های شغلی بیشتر

رویای کار کردن با کدام مجموعه را در سر دارید ؟ دیجیکالا ، ایرانسل ، اسنپ ، تپسی
تمام این نامهای مطرح در سال ۹۷ بارها اقدام به جذب متخصصین دیجیتال مارکتینگ کرده اند .
حتی اگر تهران زندگی نمی کنید ( مثل خود من ) بد نیست نگاهی به وبسایت های استخدامی شهر خود بیاندازید. همیشه برای یک متخصص دیجیتال مارکتینگ ، موقعیت شغلی خوب وجود دارد و این فعلا اصلی ترین مزیت این حرفه است. بعلاوه در سایر شهرها کمبود نیرو متخصص در این حوزه به شدت ملموس است بطوریکه من تقریبا هرروز یک تماس تلفنی برای معرفی یک نیرو متخصص در این زمینه دریافت می کنم.
( اگر دوست دارید به تیم من ملحق شوید از طریق صفحه گفتگو بامن مشخصات خود را ارسال کنید)

مورد نیاز همه کسب و کارها

هیچ کسب و کاری را نمی توان یافت که از بازاریابی دیجیتال بی نیاز باشد . بنابراین حتی اگر اوضاع رکود اقتصادی به مرحله ی فاجعه باری برسد ، هنوز شرکت هایی وجود دارند که به شما نیاز داشته باشند، حتی بیشتر از قبل.

درآمد خوب

براساس گزارش سامانه حقوق و دستمزد iransalary.com میانگین حقوق این تخصص در شهر اصفهان و در سال ۹۷ ، بدون مدیریت پرسنل ۲٫۵ میلیون تومان و در صورت مدیریت کارشناسان ۳٫۲ میلیون تومان در ماه بوده است. که به نظر من با کمی تلاش میتوان این مقدار را به راحتی تا ۳ برابر افزایش داد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ شدن – پیش نیازها

لطفا یک کاغذ و قلم بردارید و به سوالات زیر با بله یا خیر پاسخ دهید:

  1. در تست آنلاین و رایگان MBTI شرکت کنید. آیا بین نتایج تست ، شغل بازاریابی یا تبلیغات را مشاهده می کنید؟
  2. به شبکه های اجتماعی علاقه دارید؟
  3. خود را با سلیقه می دانید ؟
  4. در زمان مدرسه همیشه نمره ۲۰ از انشا میگرفتید و به این درس علاقه داشتید ؟
  5. به زبان انگلیسی تسلط دارید ؟
  6. همیشه نتیجه مورد نظرتان را از سرچ در گوگل بدست می آورید؟
  7. به مطالعه کردن درباره موفقیت – برندینگ – بازاریابی و فروش علاقه مند هستید؟
  8. داستان پیدایش و تکامل حداقل دو برند مطرح در دنیا را مطالعه کرده و در ذهن دارید؟
  9. به کار با photoshop تسلط یا علاقه دارید؟
  10. به طراحی سایت ( حداقل با وردپرس ) تسلط یا علاقه دارید ؟

اگر به ۱۰ جواب مثبت دست یافتید ، شما با کمی تلاش و یادگیری مهارت های لازم ، از شانس بالایی برای تبدیل شدن به یک متخصص موفق در حوزه دیجیتال مارکتینگ برخوردار هستید. در غیر اینصورت همیشه کمبود هرکدام از مواردی که پاسخ منفی گرفته اند را حس خواهید کرد و مادامیکه آن را برطرف نسازید، رنج خواهید برد.

ادامه دارد ….

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.