تبریک و تسلیت گفتن یا اساسا واکنش نشان دادن و تولید محتوا با مناسبت های جهانی ، ملی و مذهبی بخشی از Social media marketing یا بازاریابی شبکه های اجتماعی محسوب می شود.
و اغلب اوقات ما در برابر این مناسبت ها ( مخصوصا مناسبت های مذهبی) در برنامه ی تولید محتوای شبکه های اجتماعی بسیار بلاتکلیف رفتار میکنیم.
چند نکته اساسی را در ذهن داشته باشید :
- شبکه های اجتماعی کسب و کار ، محل ابراز عقاید شخصی ما نیستند.
- اگر در برخی مناسبت ها حرفی برای گفتن ندارید خب حرف نزنید .
- مخاطبین خودتان را بشناسید .
شبکه های اجتماعی مربوط به کسب و کار ، محل ابراز عقاید شخصی ما نیستند.
ممکن است شما به عنوان مسئول دیجیتال مارکتینگ یک مجموعه خود را مقید و موظف به تولید محتوا جهت گرامیداشت مناسبت های مذهبی بدانید. و بالعکس ممکن است اصلا به این مسئله توجهی نداشته باشید.
بهرحال باید بدانید که اصلا تفکر شما مهم نیست بلکه فقط و فقط باید به نفع اهداف مجموعه ای که برای آن مارکتینگ می کنید، تصمیم گیری و اقدام کنید.
اگر در برخی مناسبت ها حرفی برای گفتن ندارید خب حرف نزنید
همیشه به خاطر داشته باشید که در زمینه دیجیتال مارکتینگ ، اقدام نکردن از کار ضعیف و بدون پشتوانه فکری انجام دادن خیلی بهتر است.
از اشتباه کردن هراس نداشته باشید ولی بدون فکر و هدف ، محتوای بی مایه تولید و منتشر نکنید.
برای مثال : یک هفته دیگر عید سعید مبعث است و شما چند راهکار پیش رو دارید ( به ترتیب شدت اثر بخشی)
- به این مناسبت یک کمپین بازاریابی اجتماعی طراحی و اجرا کنید. (مثلا بازدید از خانه سالمندان )
- به این مناسبت یک کمپین تبلیغاتی جهت پرموت محصول طراحی و اجرا کنید. (مثلا تخفیف )
- یک پست اختصاصی متناسب با هویت برند طراحی ، تولید و منتشر کنید.
- هیچ کاری نکنید !
- از یک پیج یا سایت دیگر عکس و متن کپی کنید و تمام 🙁 ( بدترین حالت ممکن )
مخاطبین خودتان را بشناسید
کار سختی نیست، با قشر سنتی و مذهبی طرف هستید ؟ یا با جوان های مدرن ؟ به طور متوسط وضع درآمدی مخاطبینتون رو چطور ارزیابی می کنید؟
وقتی تکلیف خود را در این زمینه روشن کنید ، می فهمید که باید نگران از دست رفتن چه مناسبت هایی باشید.
سعی میکنم در پست های آینده به ارزشمند ترین مناسبت ها و ایده برای گرامیداشت این مناسبت ها بیشتر بپردازم .
اما به نظر شما مهمترین مناسبت های مذهبی به ترتیب اولویت، کدام مناسبت ها هستند ؟
نسخه صوتی و مفصل تر همین مطلب:
سلام من نظر شما را خوندم ولی شما مارکتینگ را با حوزه مذهبی کاملا اشتباه گرفتین من احساس میکنم شما در این پست به خوبی مطلب را ادا نکردین و کلا من با خوندن مطلب کمی گنگ و دچار سردر گمی شدم ….. وخیلی خوشحال میشم اگر توضیح بیشتر و بهتری در این باب دارین این مطالب را به ایمیلم بفرستین …. تشکر
سلام . احتمالا سردرگمی شما بخاطر اینه که من اصلا درباره بازاریابی مذهبی صحبت نکردم. من در مورد تولید محتوا در مناسبتهای ملی و مذهبی سعی کردم چند راهکار ارائه بدم. اگر در این مورد یعنی تولید محتوای مناسبت های مذهبی، بخشی از نوشته واضح نیست بگید تا بیشتر توضیح بدم.