ایده ها, راهنما‌یی ها

برای تولید محتوا در مناسبت های مذهبی چه کنیم ؟

تولید محتوا مناسبت مذهبی

تبریک و تسلیت گفتن یا اساسا واکنش نشان دادن و تولید محتوا با مناسبت های جهانی ، ملی و مذهبی بخشی از Social media marketing  یا بازاریابی شبکه های اجتماعی محسوب می شود.
و اغلب اوقات ما در برابر این مناسبت ها ( مخصوصا مناسبت های مذهبی) در برنامه ی تولید محتوای شبکه های اجتماعی بسیار بلاتکلیف رفتار میکنیم.

چند نکته اساسی را در ذهن داشته باشید :

  1. شبکه های اجتماعی کسب و کار ، محل ابراز عقاید شخصی ما نیستند.
  2. اگر در برخی مناسبت ها حرفی برای گفتن ندارید خب حرف نزنید .
  3. مخاطبین خودتان را بشناسید .

شبکه های اجتماعی مربوط به کسب و کار ، محل ابراز عقاید شخصی ما نیستند.

ممکن است شما به عنوان مسئول دیجیتال مارکتینگ یک مجموعه خود را مقید و موظف به تولید محتوا جهت گرامیداشت مناسبت های مذهبی بدانید. و بالعکس ممکن است اصلا به این مسئله توجهی نداشته باشید.
بهرحال باید بدانید که اصلا تفکر شما مهم نیست بلکه فقط و فقط باید به نفع اهداف مجموعه ای که برای آن مارکتینگ می کنید، تصمیم گیری و اقدام کنید.

اگر در برخی مناسبت ها حرفی برای گفتن ندارید خب حرف نزنید

همیشه به خاطر داشته باشید که در زمینه دیجیتال مارکتینگ ، اقدام نکردن از کار ضعیف و بدون پشتوانه فکری انجام دادن خیلی بهتر است.
از اشتباه کردن هراس نداشته باشید ولی بدون فکر و هدف ، محتوای بی مایه تولید و منتشر نکنید.

برای مثال : یک هفته دیگر عید سعید مبعث است و شما چند راهکار پیش رو دارید ( به ترتیب شدت اثر بخشی)

  1. به این مناسبت یک کمپین بازاریابی اجتماعی طراحی و اجرا کنید. (مثلا بازدید از خانه سالمندان )
  2. به این مناسبت یک کمپین تبلیغاتی جهت پرموت محصول طراحی و اجرا کنید. (مثلا تخفیف )
  3. یک پست اختصاصی متناسب با هویت برند طراحی ، تولید و منتشر کنید.
  4. هیچ کاری نکنید !
  5. از یک پیج یا سایت دیگر عکس و متن کپی کنید و تمام 🙁  ( بدترین حالت ممکن )

مخاطبین خودتان را بشناسید

کار سختی نیست، با قشر سنتی و مذهبی طرف هستید ؟ یا با جوان های مدرن ؟ به طور متوسط وضع درآمدی مخاطبینتون رو چطور ارزیابی می کنید؟
وقتی تکلیف خود را در این زمینه روشن کنید ، می فهمید که باید نگران از دست رفتن چه مناسبت هایی باشید.

سعی میکنم در پست های آینده به ارزشمند ترین مناسبت ها و ایده برای گرامیداشت این مناسبت ها بیشتر بپردازم .
اما به نظر شما مهمترین مناسبت های مذهبی به ترتیب اولویت، کدام مناسبت ها هستند ؟

نسخه صوتی و مفصل تر همین مطلب:

 

دانلود فایل صوتی این مطلب 

2 دیدگاه در “برای تولید محتوا در مناسبت های مذهبی چه کنیم ؟”

  1. سیروس گرگستانی می گوید:

    سلام من نظر شما را خوندم ولی شما مارکتینگ را با حوزه مذهبی کاملا اشتباه گرفتین من احساس میکنم شما در این پست به خوبی مطلب را ادا نکردین و کلا من با خوندن مطلب کمی گنگ و دچار سردر گمی شدم ….. وخیلی خوشحال میشم اگر توضیح بیشتر و بهتری در این باب دارین این مطالب را به ایمیلم بفرستین …. تشکر

    1. سارا مومنی می گوید:

      سلام . احتمالا سردرگمی شما بخاطر اینه که من اصلا درباره بازاریابی مذهبی صحبت نکردم. من در مورد تولید محتوا در مناسبتهای ملی و مذهبی سعی کردم چند راهکار ارائه بدم. اگر در این مورد یعنی تولید محتوای مناسبت های مذهبی، بخشی از نوشته واضح نیست بگید تا بیشتر توضیح بدم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.